Ny Google-update – det betyder det for dig

|

Kategorier

Analytics, Artikler, Ny viden, SEO, Statistik, Uncategorized

Hvis du skal fokusere på bare ét vigtigt SEO-element, så er det kontekst. Tænk altid på, hvordan dit indhold præsenteres i sammenhæng med andet relevant indhold. Det elsker Google nemlig.

Af Bo Mikael

For nylig lancerede Google den seneste update til deres algoritme. Maccabees, som updaten hedder, har fået mange SEO-eksperter til at rynke brynene: “Min trafik er faldet markant” og “Vi har mistet al vores SEO-værdi” var nogle af de bekymrede kommentarer.

Men for rigtig mange andre var Maccabees blot endnu en indikator på, at de SEO-mæssigt har gjort det rigtigt. Det gjaldt – og gælder – for alle, der satser på at lave super-relevant indhold uden at over-SEO-optimere.

En af de vigtigste pointer for Google i 2018 er indholdsrelevans og kontekst – og med Maccabees er det fortsat helt oppe på toppen af “sådan gør jeg det rigtigt”-listen.

De seneste år har Google lagt mere og mere mærke til og lagt større, større vægt på den sammenhæng, indholdet optræder i:

  • Er indholdet fokuseret på mere end blot ét søgeord
  • Er indholdet en del af mere indhold på sitet om samme emne
  • Er Indholdet linket til andre sider og sites om samme emner

For at opnå så meget indholdsrelevans som muligt er der her 5 hands on-tips:

  1. Hav altid ét top-søgeord, men brug også synonymer
  2. Brug relaterede søgeord, der beder emnet ud
  3. Lad dit indhold være en del af flere artikler, videoer og lign. om samme emne
  4. Link til eget indhold på sitet, der enten handler om samme emne eller er relateret til det pågældende emne
  5. Link ud af sitet til sider og sites og samme emne – og få dem til at linke tilbage til dig

Skal du på SEO-kursus
Så tilmeld dig nu!

Relaterede søgeord er de søgeord, der ikke direkte hænger sammen med det overordnede søgeord, men er relateret til søgeordet på en anden måde.

Det kunne f.eks. være en artikel om et SEO-kursus, hvor synonym-søgeordet f.eks. er søgemaskineoptimering og det relaterede søgeemne er “Sådan tænker Google”

Og husk så også lige: Det bedste SEO-indhold er det indhold, der er det bedste indhold for dine læsere eller brugere. Det belønner Google, når læsere søger efter indhold.

Grundlæggende skal du ikke tænke for meget på gammeldags SEO-arbejde; Du skal meget heller fokusere på at lave godt, relevant indhold, der virker og bliver brugt af læserne. Hvis dine læser bruger dit indhold, så lægger Google mærke til det.

Kig i dine statistikker og find ud af, hvilket indhold der virker bedst – og lav mere af samme slags. Så simpelt er det faktisk!

Skal du have hjælp til SEO?

Kontakt Bo Mikael
2890 1992 eller bm@peytz.dk