Google Analytics og SEO

|

Kategorier

Analytics, Kurser, SEO
|

Dette kursus lærer dig, hvordan du bruger Google Analytics og SEO resultatorienteret.

Du arbejder med dine egne mål, kigger på din egen webstatistik i Google Analytics og søgemaskineoptimerer dit eget indhold – og du får fif og feedback undervejs. Kurset løber over to dage. Dag 1 handler om webstatistik i Google Analytics og dag 2 handler om søgemaskineoptimering. Kurset veksler mellem oplæg og øvelser – og der er selvfølgelig afsat tid til spørgsmål undervejs.

Det får du ud af kurset

Google Analytics – Program for dag 1

  • Lær at identificere de gode besøg på dit website
  • Indsigt i mulighederne med Google Analytics
  • Konkrete erfaringer med at finde de data, der er vigtige for dig, i Google Analytics
  • Konkrete erfaringer med at opsætte betjeningspaneler i Google Analytics

SEO – Program for dag 2

  • Indsigt i Googles regler ift. opbygning af websites
  • Konkrete værktøjer til søgemaskineoptimering
  • Indføring i søgeordsstrategi
  • Konkrete værktøjer til søgeordsstrategi
  • Værktøjer til og erfaring med at skrive søgemaskineoptimeret tekst til web

Dato, sted og pris

Datoer København: 24-25/1, 5-6/2, 13-14/3, 16-17/4, 23-24/5 & 5-6/6

Aarhus: 27-28/2, 10-11/4 & 12-13/6

Kursussted København: Rentemestervej 56C, 2400 Kbh. NV

Aarhus: Mejlgade 27, 8000 Aarhus C

Tidspunkt Begge dage 9.00-16.00
Pris 7.000 kr. eks. moms for begge dage inkl. forplejning og sparringsmøde

Ikke brug for begge dage? Læs om vores 1-dags kursus i Google Analytics og 1-dags kursus i SEO.

Opfølgende sparringsmøde

Et par uger efter kurset afholder vi en times opfølgende sparringsmøde, hvor du får mulighed for, alene med underviser, at gå mere i dybden med lige præcis de aspekter af Google Analytics og søgemaskineoptimering, der er vigtige for dig. Tidligere deltagere har fx sparret med os om opsætning af betjeningspaneler, implementering af værktøjer og koncepter der understøtter lige præcis de mål, de har med deres website.

Praktisk info om kurset

  • Niveau: Lidt eller noget kendskab til Google Analytics og/eller søgemaskineoptimering
  • Typiske deltagere: Webredaktører, kommunikations- og marketingansatte samt andre der leverer indhold til web
  • Antal deltagere: Maks. 8 personer
  • Afmelding: Indtil 2 uger før kursusstart. Herefter er tilmelding bindende, men du er naturligvis velkommen til at overdrage din plads til en kollega eller skifte kursusdato

Tilmelding til Google Analytics og SEO-kursus